پاورپوینت بررسی انواع پوششهاي ديوار
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی انواع پوششهاي ديوار

تاریخ ایجاد 27/01/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 7000 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی انواع پوششهاي ديوار
 
بخشی از مطلب
پتينه، رنگ آميزي جالبي است شامل چند رنگ گره خورده در هم. البته پتينه‌ها انواع مختلفي دارند، يعني طرح‌هاي دور از هم و طرح‌هايي با فاصله بسيار كم هم نوعي از انواع پتينه محسوب مي‌شوند. در پتينه كردن ديوارها مي‌شود طرح‌هاي گوناگوني را انتخاب كرد. به عنوان نمونه، اگر فقط دنبال يك رنگ آميزي تند و شلوغ با تضاد بسيار زياد باشيد، لازم نيست از پتينه طرح‌دار استفاده كنيد اما اگر دلتان بخواهد تضاد ملايمي در رنگ ديوارها به وجود بياوريد، آن‌وقت استفاده از پتينه‌هاي طرح‌دار مناسب‌تر است. 
استفاده از پتينه و همراه كردن آن با رنگ‌هاي تند و شاد، به ويژه در اتاق كودكان، خوب جواب مي‌دهد. اين شيوه رنگ‌آميزي به كودكان، روحيه و نشاط مي‌بخشد. در اتاق كودكان اگر تنوع و شلوغي رنگ‌آميزي از پايين به بالا رو به كاهش بگذارد، حس رشد و بزرگ شدن در كودك تقويت مي‌شود و هر چه قسمت پاييني ديوار تيره‌تر باشد و قسمت بالايي ديوار روشن‌تر، اين حس بيشتر به كودك القا مي‌شود. البته از نظر زيبايي‌شناختي نيز بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه روند كاهش تنوع رنگ و طرح نبايد به يك تضاد شديد منتهي شود. 
دلنشين‌ترين پتينه در اتاق پذيرايي، طيفي از رنگ‌هاي آجري، شكلاتي، كرم و گلبهي است. پتينه اتاق پذيرايي بهتر است تك
رنگ باشد، و ترجيحا در طيف همان رنگ روي ديوار. در صورتي كه رنگ زمينه اتاقتان روشن باشد، بهتر است كه از يكي از رنگ‌هاي بالا با تضاد كم استفاده كنيد. 
طرح‌هايي مثل برگ‌گل،گل و اشكال هندسي بسيار كوچك با فاصله متناسب (نه خيلي زياد، نه خيلي كم) در چنين مواردي مناسب‌ترند. در راهروها و راه پله‌ها و ساير مكان‌هاي پر رفت و آمد نيز استفاده از پتينه‌هاي داراي رنگ‌ شاد و طرح شلوغ در يك طيف رنگي، خوب جواب مي‌دهد. 
اما پتينه با وجود تمام زيبايي و جذابيتش، معايبي هم دارد: پراكنده شدن بوي رنگ در محيط اتاق، عايق نبودنش در برابر صدا و . . . 
سالم و سبك، مثل پوشش اليافي 
پوشش اليافي، كه در چند سال اخير جاي رنگ و كاغذ ديواري و پتينه را گرفته، علاوه بر دوام طولاني و تنوع رنگي‌اش مزاياي ديگري هم دارد: قابليت اجراي راحت و سريع، قابليت اجرا بر روي همه سطوح بدون نياز به زيرسازي دقيق، قابليت انعطاف، پوشاندن معايب سطوح مختلف و . . . 
از پوشش اليافي مي‌توانيد روي تمام سطوحي كه از گچ، خاك، سيمان و حتي رنگ تشكيل شده، استفاده كنيد. خاصيت ديگري كه اين پوشش دارد، وزن سبك و قابليت ترميم آن است. پوشش اليافي ترك نمي‌خورد و عمر مفيدش 10 برابر عمر مفيد رنگ است. ضمن اينكه براي افرادي كه به بوي رنگ حساسيت دارند بهترين گزينه‌قابل توصيه است كه آلرژي ايجاد نمي‌كند. 
محققان مي‌گويند در بسياري از بلاياي طبيعي نظير زلزله، يكي از دلايل شايع مرگ و مير و خفگي ناشي از گرد و غبار است؛ با اين حساب، اين هم يكي از مزاياي استفاده از محصولات اليافي و سبك به جاي سفيدكاري و گچكاري در معماري داخلي ساختمان است. 
استفاده از پانل‌هاي يونوليتي به جاي بلوك‌هاي سفالي، استفاده از پانل‌هاي گچي به جاي آجر و استفاده از پنجره‌هاي P.V.C به جاي پنجره‌هاي آلومينيومي نيز از ديگر توصيه‌هاي سلامت‌محور در انتخاب اجزاي دكوري و مبلمان خانه‌ است. 
در پوشش‌هاي اليافي خاصي كه با نام پوشش ديواري والكو به بازار عرضه مي‌شوند، نكات بهداشتي بيشتري در نظر گرفته شده است؛ از جمله، استفاده از رنگ‌هاي ضدآلرژي و پرهيز از رنگ‌هاي شيميايي. در هنگام نصب اين محصول به ديوار، بوي رنگ باعث آزار كسي نمي‌شود و چيزي در حدود 120 طيف رنگي هم دارد. مسلما چنين طيف گسترده‌اي قدرت انتخاب و خلا‌قيت را در محيط خانه بسيار بالا‌تر مي‌برد. اين پوشش به علت قابليت شستشو، براي دكور اتاق كودكان مناسب است. يكي از اصولي كه در انتخاب پوشش ديوار اتاق كودكان توصيه مي‌شود، امكان ديوارنويسي است. يعني بايد به كودك اجازه بدهيد روي ديوار اتاقش بنويسد. حتي در اتاق‌هايي كه توسط رنگ يا كاغذ ديواري پوشانده مي‌شوند، بهتر است جايي را مخصوص نوشتن كودك بروي ديوار اتاقش درست كنيد. اين كار باعث تخليه انرژي نهفته كودك مي‌شود. همچنينآنها با اين كار مي‌توانند وجود خود را به ديگران ثابت ‌كنند. قابليت شستشوي پوشش ديواري اتاق كودكان نيز نكته مهمي است. با استفاده از حروف آماده و انتخاب قسمتي از ديوار براي نوشته‌هاي كودك، علاوه بر احترام به شخصيت او، خودتان نيز براي كودك قابل‌اعتمادتر خواهيد شد. استفاده از اين پوشش در اتاق نشيمن و سالن غذاخوري، بهتر است با رنگ‌هاي روشنِ‌گرم در طيف آجري و هلويي باشد. پوشش اليافي در طيف رنگ‌هاي كرم، شكلاتي و زرشكي همراه با رگه‌هاي سفيد براي اتاق پذيرايي مناسب است. 
در محيط‌هاي كاري و اداري و جاهاي پر رفت و آمد نيز بهترين رنگ‌ها عبارتند از رنگ‌هاي سرد، آبي، سبز، ليمويي متمايل به سبز و بنفش ارغواني. و اگر به دنبال توصيه‌اي براي پوشش ديوار راهروها، سالن اجتماعات و جاهاي پر رفت و آمد مي‌‌گرديد، باز هم پوشش اليافي توصيه مناسبي است. 
از رول‌بردها تا پرورش لوبياهاي سحرآميز 
يكي ديگر از امكانات جديد براي پوشش ديوارهاي خانه، تزئينات جانبي هستند كه شما با صرف هزينه و زمان كمتر، بدون آنكه بخواهيد كل پوشش خانه را تعويض كنيد، خواهيد توانست به محيط خانه تنوع و جذابيت و حس‌هاي جديد بيفزاييد. رول‌بردها، اين نوارهاي تزييني، براي حد و مرز گذاشتن ديوارها بي‌نظيرند. تنوع رنگي در اين نوارها بسيار زياد است و شما مي‌توانيد آنها را با هر رنگ، دكور و هر نوع پوششي (كاغذ، چوب، اليافي، طبيعي، پتينه) استفاده كنيد. موارد استفاده از اين نوارها در جاهاي مختلف، متفاوت است. در اتاق كودكان، اين طرح‌ها بيشتر به شكل شخصيت‌هاي كارتوني، عروسك‌هاي معروف، اشكال هندسي با رنگ‌هاي تند و شخصيت‌هاي مهم داستاني است. استفاده از اين نوارهاي تزييني در اتاق كودكان بايد به نسبت رشد قدي كودك، در داخل اتاق نصب شود. 
طرفداران اين پوشش معتقدند كه استفاده از آن در اتاق كودكان منجر به افزايش طول قامت و حتي تقويت روابط اجتماعي كودكان مي‌شود. آنها مي‌گويند بردها بايد حدود 35سانتي‌متر بالاتر از قد كودك نصب شوند تا حس بلندتر شدن را در كودك تقويت كرده و باعث شوند كه او موقع تمركز و بازي و غذاخوردنش پيوسته به جايي بلندتر نگاه كند تا اين وضعيت در حركات و راه رفتن كودك در دراز مدت تاثير بگذارد، يعني مانع خميدگي پشت و گردن كودك ‌شود. استفاده از نوارهاي تزييني در اتاق پذيرايي و اتاق نشيمن، با هدف تامين هماهنگي بيشتر بين رنگ‌ها و دكوراسيون داخلي خانه است. از اين نوارهاي تزييني در حمام‌ها و توالت‌ها نيز عمدتا در اطراف كابينت‌ها و قسمت روشويي استفاده مي‌شود. 
نكته‌هاي نواري 
)1 با استفاده از نوارها مي‌شود تمركز دكوري اتاق را روي يك جزء از اجزاي دكور، كم يا زياد كرد. مي‌شود پوشش ديوارها را نمايان‌تر كرد و به ديوارها جلوه بيشتري بخشيد. 
)2 با استفاده از نوارهاي تزييني مي‌توانيد فضاهاي بسيار بزرگ را تحت كنترل درآوريد و به محيط داخلي اتاق، رنگ و حجم بدهيد. )3 مي‌توانيد به كمك نوارهاي تزييني در فضاي داخلي اتاق، تضادهاي كم و زياد ايجاد كنيد. 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
انواع پوششهاي ديوار ,پتينه‌هاي طرح‌دار ,پاورپوینت بررسی ,پتينه، رنگ آميزي ,سالم و سبك، مثل پوشش اليافي ,استفاده از پانل‌هاي يونوليتي , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی رابطه سازه با فرم و معماری
پاورپوینت بررسی اصول معماری سرویس بهداشتی
پاورپوینت بررسی سازه های پوسته ای
پاورپوینت بررسی مصالح و فرآورده هاي نوين ساختمانی
پاورپوینت بررسی اصول اجرایی آرماتوربندی در ساختمانهای بتنی
پاورپوینت بررسی مشخصات سیمان ، مصالح ساختمانی سیمان
پاورپوینت بررسی مصرف انرژی و سیستم های گرمایشی ساختمان
پاورپوینت بررسی ویژگی های سیستم گرمایش کفی سیستم گرمایش از کف
بررسی سنگ مصنوعی و فراوری آن
پاورپوینت بررسی ضوابط و استانداردهای طراحی موزه
دانلود بررسی گره و گره چینی در معماری
پاورپوینت بررسی عايق کاری در ساختمان
بررسی و تحلیل کارایی و تکنولوژی و خواص آجر و آجرکاری
پاورپوینت بررسی عناصر و جزییات عایق‌های حرارتی
پاورپوینت بررسی کفپوش های صنعتی
پاورپوینت بررسی روش‌های رنگ آمیزی سطوح
پاورپوینت بررسی انواع کفپوش های ساختمانی
پاورپوینت بررسی انواع کفپوش های صنعتی ، کفپوش های ساختمانی جدید
پاورپوینت بررسی انواع سقف کاذب
پاورپوینت بررسی نانو شیشه ، کاربردها و مزایا




:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: